Tuesday, November 10, 2009

Review 2009_Pertandingan Nasyid MTQ



Review untuk tahun 2009 ini dimulakan dengan Pertandingan MTQ Peringkat Zon Air Putih dan Peringkat Daerah Kemaman. Untuk kesekalian kalinya SMK Binjai berjaya menempatkan diri ke pertandingan peringkat daerah. Soutul Fida'iy merangkul gelaran naib johan untuk pertandingan peringkat zon,sekaligus menafikan pandangan skeptis beberapa pihak yang menafikan kemampuan ahli-ahli Soutul Fida'iy yang pada masa itu masih baru dan belum berpengalaman. Tewas kepada jiran sekampung, SM Teknik Binjai.

Untuk persiapan pertandingan peringkat daerah, SM Teknik Binjai menjemput kami ke sekolah mereka untuk latihan bersama. Kami tidak keberatan untuk memenuhi undangan mereka (maklumlah dekat jer...). Tapi apa yang penting,melihat dua pasukan nasyid ini bersatu bersama,itu yang lebih penting.

Untuk pertandingan peringkat daerah,ternyata pengalaman yang masih kurang dan kegugupan mereka jelas kelihatan dari pandangan penulis. Tapi bagi penulis, pengalaman itu mematangkan mereka, walaupun mereka memperoleh kedudukan keempat dari enam pasukan, usaha dan komitmen mereka amat saya hargai. Banyak juga maklum balas yang diperolehi,dan insya'allah membantu Soutul Fida'iy untuk lebih maju...kami tewas kepada Soutul Firdausi ( SMK Chukai).Soutul Iman (SMK Kijal) dan SMK Badrul Alam Shah...kami akan buktikan pada lain pertandingan...

(Nantikan review seterusnya_Pertandingan Nasyid Puteri Islam Daerah Kemaman dan Peringkat Negeri Terengganu)


0 comments: